Introductie Beïnvloeden en Presenteren

Je wilt een onderneming starten en een dienst of een product verkopen. Dan heb je waarschijnlijk al een idee gehad over welke dienst of welk product. Je maakt een ondernemingsplan, je bedenkt je missie en beschrijft je visie. Ook de marketingstrategie is nog goed te doen, tenslotte heb je daar al veel over geleerd. Uiteindelijk ben je trots dat je als een echte ondernemer je plan op papier hebt gezet.

Maar ja, hoe kom je aan geld? Want om je onderneming ook echt te beginnen heb je startkapitaal nodig, toch?. En hoe kom je aan startkapitaal? Je zult een investeerder moeten zien te overtuigen van je plan, van je product of dienst. Je zult dus met anderen moeten gaan communiceren, ze gaan vertellen waarom jouw idee het goede idee is. Hoe doe je dat eigenlijk? Een investeerder zal niet zomaar met je in zee gaan. Voor jou zijn er mogelijk weer tien anderen met ook een idee en ook een plan. Hoe zorg je er dus voor dat jij net even beter je product of dienst voor het voetlicht brengt? Wat zijn de kneepjes in jouw communicatie zodat je stakeholders voor je interesseert? Welk geheim in jouw manier van communiceren en presenteren zorgt er voor dat juist jij je stakeholder het meest positief beïnvloedt? Hoe graag wil je leren wat er voor zorgt dat iemand in de ene situatie wel op een voorstel ingaat en in het andere geval niet? Hoe communiceer jij effectief en wat kan de sleutel zijn in jouw presentatie die leidt tot succes?

Daarover gaan we het in deze lessenserie hebben. Je leert de algemene beginselen van communicatie en krijgt een beeld van de diverse vormen waarin je kunt overleggen. Daarna nemen we de volgende stap en gaan we kijken wat er van binnen bij iemand gebeurt in de communicatie met anderen. En waar we vooral naar kijken is, hoe jij dit kunt beïnvloeden. Bij jezelf en vervolgens ook bij anderen. En tot slot gaan we het dan levensecht oefenen in de vorm van een pitch voor investeerders.

<< terug naar leerdoelen                                                                                            >> verder naar de volgende les

Hogeschool Amsterdam
Domein O&O