Inlogmodule docenten gereed

Onze website kent sinds 10 maart een inlog gedeelte voor docenten. De code is persoonlijk en kan via de websiteredactie worden aangevraagd. Met de inlogcode kunnen docenten via het hoofdmenu de handleiding inzien en downloaden van de dan actuele lessenserie. Handleidingen van oudere lessenseries kunnen via onze redactie apart worden aangevraagd.

Nieuwe website van start

Per 1 maart is onze nieuwe website online. Via SiteSchool kunnen leerlingen en docenten lessenseries volgen, die didactisch aansluiten bij de methode van Actief Leren. Lessen zijn zodanig ingericht, dat leerlingen wendbaar met de stof kunnen omgaan. Het hoge praktijkgehalte zorgt dat de leerling wanneer hij maar wil, aan een betekenisvolle taak bezig is. Elke twee maanden is er een nieuwe lessenserie te volgen. Voor docenten komt er nog een eigen inlogmodule.

Module Beïnvloeden en Presenteren is online

SiteSchool is gestart met de eerste online module. In de maanden maart en april staat de lessenserie 'Beïnvloeden en Presenteren' online. De serie is bedoeld voor MBO niveau 4 en sluit aan bij de methode 'Leiding geven' van OVD educatieve uitgeverij te Ede. Het betreft een aanvulling op en verdieping van de onderwerpen 'Communiceren' en 'Beïnvloeden'. De lessenserie richt zich uiteindelijk op een eindopdracht, waarbij de leerlingen een pitch houden voor de verwerving van fondsen voor hun onderneming. Met deze serie zet SiteSchool haar eerste stappen in het online ondersteunen van leerlingen en docenten bij actieve leermethodes en competentiegericht onderwijs.

Hogeschool Amsterdam
Domein O&O