Opdracht 5

Type:      Groepsoefening
Grootte:  6 leerlingen
Duur:      15 minuten
Doel:      Feedback met gebruik van de gouden regels

Opdracht:
Lees onderstaande tekst en overleg wat de pitcher in onderstaand verhaal aan investeerders beter had kunnen doen, gelet op de gouden regels. Maak een lijstje van minimaal drie verbeteringen.

"Mijn product gaat het zeker weten goed doen. U hebt vast en zeker al eens een verlies geleden op een investering, maar als het goed is gaat u dat niet weer gebeuren bij mijn product. In de afgelopen weken heb ik het uitgebreid getest, samen met mijn oom. Binnenkort ga ik het product uitrollen in de markt en dan krijg ik een beeld hoe graag mensen het willen kopen. Aan een paar vrienden heb ik zelf al eens gevraagd hoe goed mijn idee is en ook zij denken dat ik veel succes zal hebben. In mijn businessplan heb ik vijf scenario’s uitgewerkt voor de produktmix. De eerste twee geven niet veel rendement, maar dat komt doordat ik daar ben uitgegaan van een lage vraag. Het derde scenario is min of meer break-even in de beginjaren. Met wat aanpassingen zijn het vierde en vijfde scenario goed voor veel beter rendement. Ik hoop dat u mee wilt doen. Ik geloof erin."

<< terug naar vorige les                                                        >> maak nu opdracht 6

Hogeschool Amsterdam
Domein O&O