Opdracht 6

Type:      Groepsoefening
Grootte:   6 leerlingen
Duur:      30 minuten
Doel:      Ervaren van filters in de communicatie en de eigen interne voorstelling

Opdracht:
Maak groepjes van 6 leerlingen. Spreek in je groepje af wie welk nummer heeft, van nummer 1 tot en met 6. Daarna spreken jullie met elkaar af, dat je niet met elkaar praat, behalve in het leslokaal. Jullie gaan namelijk een verhaal aan elkaar doorvertellen in volgorde van de nummers. Nummer 1 krijgt van de docent het verhaal op papier uitgereikt en mag dit een keer goed lezen. Daarna geeft hij het papier terug aan de docent en vertelt hij het verhaal door aan nummer 2. Daarna verlaat nummer 1 het lokaal en mag nummer 3 binnenkomen. Nummer 2 vertelt het verhaal aan nummer 3. Zo gaan jullie door totdat nummer 5 het verhaal aan nummer 6 heeft verteld.

Als alle groepjes klaar zijn komen we met alle leerlingen bij elkaar in het lokaal. De nummers 6 zullen dan het verhaal klassikaal vertellen. Veel succes en vooral plezier!

<<  terug naar opdracht 5                                                    >> verder naar de volgende les

Hogeschool Amsterdam
Domein O&O